indinajones

ایندیانا جونز و دایره بزرگ یک بازی اول شخص است. این برای برخی از افراد کمی تعجب آور است، زیرا نه تنها به دلیل ریشه های فیلم Great Circle بلکه به دلیل تأثیر ایندیانا جونز بر صنعت بازی های ویدیویی، احتمالاً انتظار دید سوم شخص را داشتند. اما آیا واقعاً یک بازی Uncharted دیگری می‌خواهید که تنها تفاوت مهم آن این است که قهرمان طعنه‌آمیز شما اکنون کلاه بر سر دارد؟ پس از شش بازی Uncharted، یک سه‌گانه ریبوت Tomb Raiders، و ماجراجویی‌های سوم شخص بی‌شمار که به اوایل این رسانه بازمی‌گردد! فکر می‌کنم سازنده MachineGames حرکت عاقلانه‌ای در ساخت ایندیانا جونز اول شخص انجام داده است. برای دریافت ادامه اخبار با پوچیتا همراه باشید!

توضیحات این اخر بار ایندیانا جونز

DNA MachineGames به صورت اول شخص رمزگذاری شده است. بیشتر عمر 15 ساله آن صرف کار روی بازی های مورد تحسین Wolfenstein FPS شده است. و قبل از آن بنیانگذاران توسعه دهنده در استودیو Starbreeze کار می کردند که با بازی های اول شخص The Darkness و The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay نیز موفقیت زیادی کسب کردند

اما همانطور که کارگردان بازی جرک گوستافسون به لوکاس فیلم توضیح داد، تصمیم برای ساخت ایندیانا جونز و دایره بزرگ به عنوان یک بازی اول شخص بیشتر از تکیه بر سنت استودیویی است: «این بازی ما را نیز از بسیاری از عناوین اکشن ماجراجویی دیگر جدا می‌کند. آن را تبدیل به یک تجربه منحصر به فرد می کند که در هیچ جای دیگری نمی توانید آن را پیدا کنید.” و، حداقل در ظاهر، این درست است! آیا در چند سال گذشته چیزی بازی کرده‌اید که شبیه آنچه در برنامه‌نویس دایرکت Xbox نشان داده شده باشد؟

این دیدگاه تضمین می کند که ایندیانا جونز و دایره بزرگ فقط یک کلون Uncharted نیست. بازی های اول شخص به روش های بسیار متفاوتی با بازی های سوم شخص عمل می کنند. فقط این نیست که حال و هوای متفاوتی وجود دارد؛ موقعیت دوربین بر سطح، برخورد و طراحی پازل تأثیر می گذارد. این می‌تواند حس تنگناهراسی بیشتری نسبت به دوربین سوم شخص کوچک‌نمایی شده ارائه دهد! که برای آن مقبره‌های تنگ و پیچ در پیچی که ایندی دائماً در آن‌ها قرار می‌گیرد، عالی است. و همانطور که توسط بازی‌هایی مانند Portal و The Talos Principle نشان داده شده است، اول گیج کردن شخص تجربه ای منحصر به فرد است! اغلب از طریق استفاده از دیدگاه و کنترل های نسبی آن و همیشه در احساس آن. در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که در تک شات تریلر از ایندی که چرخ را در مکانیزمی باستانی شکاف می‌دهد – این منظر واقعاً حس ارتباط مستقیم با راه‌حل پازل را ایجاد می‌کند.

ما می‌توانیم مطمئن باشیم که ایندیانا جونز و دایره بزرگ، کپی Uncharted نیستند که بسیاری به طور پیش‌فرض انتظار داشتند.

این نزدیکی همهجانبه به وضوح برای تأثیرات زیادی در سراسر پروژه استفاده می شود. در نمائی که ایندی رشد بیش از حد را از بین می برد تا یک الگوی اسرارآمیز حک شده در دیوار را آشکار کند، و زمانی که فندک خود را برای روشن کردن جمجمه ها در دخمه ای به دست می گیرد، حس واقعی لنگر انداختن به دنیا وجود دارد. و البته به نظر می‌رسد که جلوه‌های نزدیک و شخصی در هنگام مشت زدن به نازی‌ها خودش را نشان می‌دهد – همانطور که ولفنشتاین ثابت کرد، هیچ چیز مانند محو شدن نور در چشمان یک فاشیست، تنها چند سانتی‌متر از صورت شما نیست.

با این حال، برای من، چشمگیرترین تصویر تریلر، تصویر ایندی است که دستش را به یک فضای خالی تاریک و باریک می‌لغزد – فقط برای اینکه یک رتیل از زیر سایه بیرون بیاید و به بالای بازویش برسد. این سکانسی است که صحنه‌ای شبیه به خزیدن پوست از معبد عذاب را منعکس می‌کند. اما وقتی از دید اول شخص دیده می شود، این لحظه حتی ناراحت کننده تر است. این دیدگاه واقعاً مغز شما را تا حدودی متقاعد می کند که این دست دیجیتالی دست شماست.

اما از دیدگاه ایندیانا جونز و دایره بزرگ فراتر از غوطه وری که به ارمغان می آورد، چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ تریلر به چیزهای هیجان انگیز اشاره می کند و تعداد زیادی از ولفنشتاین در اینجا وجود دارد. محل حفاری نشان داده شده در نقطه میانی تریلر دارای هزارتویی از راهروها و پله‌های مرتفع است و به عنوان انعکاس روستایی پایگاه‌های صنعتی نازی‌های ولفنشتاین عمل می‌کند. مشابه B.J. Blazkowicz، به نظر می‌رسد که ایندی می‌تواند از مخفی کاری استفاده کند تا به گروه‌های هیتلر ضربه بزند – در تریلر می‌بینیم که یک ابزار باستان‌شناسی به سمت سربازی ناآگاه پرتاب می‌شود، و در Developer Direct به ما نشان داده شد که چگونه شلاق ایندی می‌تواند برای منحرف کردن و گیج کردن دشمنان استفاده شود. این طراحی سطح و رویارویی نیز یادآور گذشته دورتر MachineGames است، با پژواک فرار از قصاب.

ایندیانا جونز در فیلم اول شخص فقط منطقی است

ما می‌توانیم استودیوهای Starbreeze بیشتری را در Indy’s whip نیز ببینیم. گوستافسون روی The Darkness کار کرد که در آن بازیکنان از شاخک های ماوراء طبیعی برای پرتاب دشمنان به هوا و پاره کردن آنها استفاده می کردند. همه اینها از منظر اول شخص انجام شد، که نه تنها یک هیجان بسیار فوری و درونی برای خشونت ایجاد کرد، بلکه در سال 2007 هم به نظر می رسید و هم بازی می کرد. که ممکن است توضیح دهد که چرا ما از آن زمان به ندرت در FPS یک مورد را دیده ایم. اما از تعداد بسیار زیادی ضربات شلاقی نشان داده شده در تریلر، فکر می‌کنم MachineGames می‌خواهد با صدای بلند و واضح فریاد بزند که شاخک‌های The Darkness بازگشته و بهتر از همیشه هستند.

نظر جامعه به طور فزاینده‌ای و تعداد بازی‌های اول شخص رو به کاهش است، نشان می‌دهد که این دیدگاه در فضای AAA از بین رفته است، به‌ویژه وقتی صحبت از بازی‌های روایی می‌شود. این بازی تا حدی به لطف پیشرفت های پیشگامانه Half-Life و Deus Ex به عنوان استاندارد طلایی برای غوطه وری در نظر گرفته می شد، و ویژگی هایی که این بازی ها بر آن تاکید داشتند امروزه در مورد اول شخص صادق است. ارزش هنوز وجود دارد، حتی اگر بسیاری از مردم لنزهای سینمایی سنتی تر دوربین سوم شخص را ترجیح دهند. بنابراین، فوق‌العاده است که می‌بینیم MachineGames همچنان پرچم اول شخص خود را در ژانری به اهتزاز در می‌آورد که در یک دیدگاه بسیار خاص و سونی تثبیت شده است.

MachineGames استودیویی است که مسئول برخی از بهترین بازی‌های FPS در عصر مدرن است، که توسط توسعه‌دهندگان باتجربه‌ای کار می‌کند که در بازی‌هایی که بسیار بیشتر از بازی‌های تیراندازی هستند، چشم‌اندازی را تجربه کرده‌اند. دیدن آنها که اصول ژانر اکشن ماجراجویی را با نقاط قوت بازی های اول شخص ترکیب می کنند، لذتی مطلق خواهد بود. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، می‌توانیم مطمئن باشیم که ایندیانا جونز و دایره بزرگ، کپی Unchartedی نیستند که بسیاری به طور پیش‌فرض انتظار داشتند.

این اخبار ترجمه ای از اخبارات IGN است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *